Вплив поведінкових факторів на ранжування сайту

Що таке поведінкові фактори сайту

У цій статті поговоримо про те, як впливають поведінкові фактори на ранжування сайту в пошукових системах.

Як впливають поведінкові фактори на пошукову видачу

Учасниками інформаційного обміну в Інтернеті є кілька сторін. Важливу роль у цьому процесі відіграють сайти, їхні відвідувачі та пошукові системи, які виступають посередниками, та розподіляють трафік. Останні з них намагаються спростити інтернет-пошук і підвищити його зручність. Вони також розробляють оновлені засоби ранжування сайтів у таких пошукових системах як Яндексі та Google, основне завдання яких – це відбір кращих сторінок, щоб надати по всіх пошукових запитах найбільш об’єктивну інформацію.

У міру того, як удосконалювалися алгоритми ранжирування , виникло дуже багато критеріїв. Під них дуже скоро було скориговано штучні способи SEO-оптимізації сайтів . Нещодавно почали враховуватися звані поведінкові чинники, у тому числі дуже важливим є показник відмов. Завдяки їм ранжування ґрунтується безпосередньо на думках відвідувачів про сайт. І щоб його просування виявилося найефективнішим, ці показники мають братися до уваги.

Що таке поведінкові фактори сайту

Отже, поведінкові фактори – це набір показників, що ґрунтуються на поведінці відвідувачів сайту. Вони також націлені на отримання їхніх думок щодо ставлення до сайту. Подобається чи не подобається сайт, це можна визначити в ході даного аналізу.

До головних поведінкових факторів належать:

  • Середня кількість сторінок, відвіданих користувачами.
  • Середня тривалість знаходження на сайті.
  • Показник відмов.
  • Пошуковики також враховують, скільки разів користувачі підписувалися на стрічку RSS, додавали сайт до закладок браузера та ділилися його вмістом у соцмережах.

Саме на показнику відмов необхідно зосередитися та розібрати докладніше. Він також впливає на перші два з них.

Це – відсоткова частка відвідувачів, які залишили сайт, відвідавши лише одну його сторінку. Простіше кажучи, якщо користувач заходить на сайт із видачі пошукача, але на інші його сторінки при цьому не переходить, то зараховується відмова.

Розрахунок проводиться за допомогою поділу кількості відвідувачів, що відмовилися від відвідування сайту, на їх загальне число. З цього стає ясно, що занадто велике значення цього показника негативно відбивається на діяльності сайту.

Сутність показника відмов

Усі сайти відрізняються один від одного. Можна розділити їх на кілька типів, ґрунтуючись на цій відмінності. Немає сенсу пред’являти ті самі вимоги до різних сайтів за показником відмов.

Буде розглянуто приклад: блог та портал

Зайшовши на перший із них, ймовірно, відвідувач швидко знайде необхідну інформацію, оскільки блоги просуваються за низькочастотними запитами . Швидше за все, користувач піде з сайту відразу після отримання потрібної інформації.

Щодо порталу виходить протилежна ситуація. Найімовірніше, користувач знайде його за одним із загальновживаних високочастотних запитів. Не знайшовши необхідної інформації на стартовій сторінці, він згодом перейде далі в глиб порталу, якщо сайт сподобається відвідувачу.

Показники відмов різних сайтів завжди порівнюються між собою. Чимале значення мають перші два чинники поведінки.

Завдяки отриманим знанням про те, що таке «показник відмов», можна успішно говорити про взаємопов’язаність вищезгаданих факторів поведінки. Наприклад, при зменшенні показника відмов неминуче підвищуються час знаходження та кількість відвідуваних сторінок. Необхідно враховувати важливий факт: фіксація всіх дій на сайті проводиться тільки тоді, коли сторінка оновлюється. Якщо користувач зайде на сайт, відкриє та прочитає сторінку, а потім просто закриє його, то знаходження зараховано не буде. Саме тому досвідчені вебмайстри звертають увагу на значущість показника відмов, оскільки спроби його зменшення дозволять серйозно підвищити середню тривалість знаходження користувачів на сайті.

Дуже багато різноманітних факторів впливає на показник відмов, основні з яких вдається відстежувати без особливих зусиль. Для цього треба поглянути на сайт з відвідувачів. З’ясується, що організованість навігації, вміст його сторінок, їх дизайн, дратівливі чинники, зокрема реклама безпосередньо впливають на показник відмов та думку про сайт. Коригуючи їх так, щоб відвідувачам було зручно, можна вплинути на їхню поведінку. В результаті цих дій, сайт буде ефективно просуватися, що працює набагато ефективніше, ніж насичення сторінки надмірними ключовими словами та зовнішніми посиланнями.

SEOPRO