Структура сайту проектується на етапі створення WEB проекту і повинна максимально охоплювати все семантичне ядро запитів у темі, що просувається.
Сприймається структура сайту пошуковими системами в такий спосіб — робот скроллер «зчитує» контент сторінки, оцінює його зміст і порівнює із запитом та наміром (інтентом ) , введеним користувачем у рядок пошуку. Виходячи з отриманих даних сайту та внутрішніх алгоритмів самої пошукової системи, виконується подальше ранжування.
Приклади неправильної структури сайту
Розмитість фокусування. Коли сторінку сайту оптимізовано під кілька ключових запитів, які користувачі одночасно не запитують. Приклад неправильного запиту: стільці та дивани.
У даному ключовому запиті не тільки розмито намір користувача ( інтент ), але й застосування такого входження ключа не приведе на сайт жодної людини.
В ідеалі, щоб структура сайту була дійсно якісна і наводила на сайт цільовий трафік, потрібно створити два різні розділи під запити: 1 — «стільці», 2 — «дивани».
Інший ключовий елемент – це заголовки, які використовуються в коді сторінки. Заголовки — це елементи, зазначені
<h1>, <h2> … <h6>
Вони також повинні містити ключові слова, які потрібно використовувати для залучення трафіку.
Дублювання структури
Дуже поширена помилка — створення структури сайту таким чином, щоб утворювалися дублі сторінок. Приклад, трьох дублюючих один одного заголовка сторінок: 1 — змішувачі для ванни, 2 — змішувачі для ванни і душу, 3 — змішувачі для душу і біде.
Неточні за змістом запити
Теж часта помилка, що веде до канібалізації сторінок на сайті. У такому вигляді утворюються дублі сторінок, що складаються зі схожих запитів. Приклад: 1 – недорогі дивани, 2 – дешеві дивани, 3 – дивани економ класу. Пошукова система може переплутати релевантність цих сторінок та склеїти їх .
Щоб унеможливити склеювання сторінок, ще на етапі створення структури сайту потрібно виконувати кластеризацію запитів .
Створення додаткових сторінок
Коли структура сайту розростається, не обходиться без створення нових сторінок і підсторінок. Щоб пошукові роботи правильно індексували такі сторінки, використовують принцип тегування.
Тегування — угруповання товарів на сайті (інтернет-магазині) за однаковими параметрами та характеристиками. Такі групи маркують особливими тегами. Наприклад: бренди, категорії та розділи.
Структура при тэгуванні формується з урахуванням SEO оптимізації заголовків сторінок під запити, що часто запитуються користувачами ( частотні ) з конкретними параметрами. Наприклад: «потужні ноутбуки ASUS ROG Flow X13».
Сторінки фільтрів
Альтернативою тегуванню є створення фільтрів для товарних сторінок, де можна враховувати ціну, марку моделі, колір, розмір та інші параметри.
Сторінки категорії можна ефективно просувати. Але для цього вони повинні відповідати таким критеріям:
- ЧПУ — людино-зрозумілі URL . Адреси сторінок (URL) повинні мати зрозумілі назви для користувачів. Приклад: https://site.com/mozaika/mozaika-iz-keramogranita/
- Унікальні метатеги : На всіх сторінках категорій/фільтрів мають бути різні метатеги – h1, title, description.
- Доступність для індексації . З основних релевантних сторінок сайту мають бути проставлені посилання на фільтри категорій для покращення індексації пошуковими роботами.
- Автоматична генерація фільтра з динамічними параметрами. (ціна, марка моделі, колір, розмір).
Оптимізація сторінок під намір користувача
Суть методу полягає в напівавтоматичному доналаштуванні сторінок під намір користувача — інтент. У кожній категорії товару є посилання на відгуки, характеристики та інша інформація.
При переході на кожну з цих підкатегорій (характеристики, відгуки тощо) змінюється URL-адреса сторінки. Таким чином з’являється величезна кількість нових сторінок, заточених під запити та намір користувачів.