Поведінкові фактори — найважливіше, що потрібно знати про SEO просування в Google. Одне з відомих гасел пошукової системи Yandex звучить так: « робіть сайти для людей ». Сьогодні для виведення сторінки в ТОП10 недостатньо вписати в текст ключові фрази, підібрані в Key Collector і придбати посилання.
На перший план виходять поведінкові фактори сайту на основі яких Google добре розуміє, коли людина знаходить на сторінці відповідний товар або відповідь на своє запитання. Згодом такий ресурс піднімається у результатах пошуку.
Поведінкові фактори сайту – що це таке
Поведінкові фактори — це характеристики, що відображають лінію дій усередненого користувача на сайті. Вони показують, яка цінність має ресурс в очах людей.
Вперше (ще в 90-х роках XX століття) оцінювати поведінкові фактори розпочала пошукова система Дірект Хілл. Вона збирала інформацію про клікабельність веб-сторінок у результатах пошуку. А в 2000-х роках компанія Microsoft запустила алгоритм BrowseRank, який враховував два моменти:
- переходи користувачів за посиланнями всередині ресурсу;
- тривалість знаходження на сайті.
Сьогодні найбільш досконалим пошуковцем з погляду оцінки поведінкових факторів вважається Яндекс. Однак алгоритми Google, Bing та інших ботів теж враховують дії користувачів у результатах видачі та всередині сайтів.
Роль поведінкових факторів у ранжируванні різко зросла після 2011 року. А з 2014 року вони стали більш впливати на seo-просування, ніж зовнішні посилання. Без комплексної роботи з покращення поведінкових факторів, сьогодні просунути ресурс у ТОП10 Google практично нереально.
Звідки пошукові системи беруть інформацію про поведінкові фактори
Певною мірою поведінкові чинники почали впливати на ранжування сайтів через розвиток систем аналітики. Завдяки останнім пошукові системи навчилися збирати і обробляти величезні обсяги інформації, яку потім використовувати в технології машинного навчання Matrixnet .
Сьогодні дані про відвідувачів збирають такі системи:
1. Лічильники веб-аналітики
Найбільш відомими лічильниками вважаються Google Analytics та Liveinternet. Вебмайстер може зареєструватися в цих онлайн-сервісах і отримати код для вставки на сайт, щоб відстежувати фактори поведінки. Так, система аналітики надає таку інформацію:
- кількість відвідувань;
- загальний час, проведений на сайті;
- джерела трафіку: пошукові системи, соціальні мережі, посилання в e-mail тощо;
- кількість внутрішніх переходів на сторінках ресурсу; ( глибина перегляду )
- портрет цільової аудиторії: регіон, стать, вік, інтереси та інші параметри;
- найпопулярніші сторінки;
- місця, на яких відвідувачі залишають сайт ( відмови сайту );
- технології: тип пристрою (ПК, мобільний телефон, планшет), тип браузера, роздільна здатність екрану.
Відмова від встановлення лічильника на сайті не впливає на ранжування, оскільки пошукові системи отримують відомості з інших джерел. Однак такий крок позбавляє вебмайстра можливості об’єктивно оцінювати поведінку користувачів.
2. Браузери та розширення
Google Chrome аналізує історію запитів, показники відмов та повернень, внутрішні переходи, тривалість знаходження на сайті. При побудові пошукової видачі вони намагаються враховувати характеристики користувача (стаття, вік, регіон, рідна мова) та її базові потреби (інтереси, улюблені бренди та категорії товарів).
3. Результати пошукової видачі
Найбільш значиму роль оцінці поведінкових чинників грають перший і останній сайти, куди перейшов користувач. Адже якщо людина перестала повертатися у вікно пошуку, значить знайшла цікаву інформацію.
При аналізі поведінкових факторів у ранжируванні сайтів Google враховує не лише дані систем аналітики, а й думку асесорів (своїх співробітників).
Як покращити поведінкові фактори на сайті
Поліпшення поведінкових факторів на сайті дає відмінні результати у довгостроковій перспективі для його успішного SEO просування. Проте вебмастер має провести цілий комплекс SEO заходів , а не зациклюватись на одному показнику. Нижче наведено покрокову інструкцію про те, як покращити поведінкові фактори та підняти сайт у результатах пошуку.
Крок 1. Підвищення клікабельності (CTR)
Більше 75% користувачів клацають на перші три сайти з результатів пошукової видачі. Однак шанси на підвищення показника CTR мають і інші ресурси. Завдання вирішується за допомогою збільшення привабливості сніппета , який є блоком з інформацією про зміст сторінки
Для підвищення показника клікабельності необхідно виконати такі дії:
1. Додати фавікон
Фавікон — це невелика іконка сайту, яка відрізняється від стандартної картинки. До речі, наявність у організації чи блогера власного логотипу підвищує довіру аудиторії.
2. Доповнити сніпет новими елементами
Необхідно використовувати мікророзмітку сторінки , спеціальні символи та фотографії авторів. Комерційній організації рекомендується додати адресу, контактний телефон та e-mail. Сніппет стане не тільки більш привабливим, а й об’ємним (тобто потіснить частину конкурентів на іншу сторінку пошукової видачі).
3. Поліпшити мета-теги
Потрібно вписати в заголовок Н1 основний ключ, а також грамотно заповнити мета-тег description та title . Організації рекомендується перерахувати переваги проти конкурентами. Людина повинна на 100% розуміти, що знайде на сторінці всю інформацію, що цікавить.
Крок 2. Збільшення часу знаходження на сайті
Робота з цим фактором поведінки залежить від типу ресурсу. Для інформаційних порталів та блогів ключову роль відіграє контент. В ідеалі статті мають бути написані людською мовою, мати високу смислову унікальність , давати вичерпні відповіді на запитання.
Якщо тема дуже об’ємна, тоді доцільно розбити її на кілька текстів і зробити внутрішню перелину .
При роботі з комерційним сайтом (наприклад, виконуючи SEO просування інтернет-магазину ) вебмайстер повинен приділити увагу функціоналу та навігації. Можна додати на майданчик такі елементи:
- докладний опис показників товарів;
- кнопки замовлення та доставки;
- відгуки про товари
- онлайн-сервіс порівняння цін конкурентів;
- калькулятор розрахунку вартості.
Важливо не перевантажувати сайт десятками вікон і опцій. Перебір з функціоналом не лише знизить швидкість завантаження сторінок, а й погіршить ставлення користувачів до ресурсу та як наслідок – поведінкові фактори сайту.
Крок 3. Зниження показника відмов
Відмови на сайті — це ситуація, коли користувач залишає сторінку через 10-15 секунд після переходу. Зазвичай така поведінка викликана двома причинами:
- відсутністю відповіді на питання, що цікавить;
- незручністю сайту для користувача.
Перша проблема вирішується шляхом коригування семантичного ядра . Необхідно вилучити з тексту ключі, які наводять нецільовий трафік. Наприклад, у статті про процес приготування торта «Наполеон» міститься запит «купити торт».
Сам текст нічого не продає, лише описує рецепт. Однак на сайт заходить людина, яка хотіла саме купити торт, а не приготувати десерт самостійно.
Щоб зробити ресурс зручним для відвідувачів, необхідно переглянути структуру сайту , функціонал і підвищити швидкість завантаження сторінок, щоб велика кількість рівнів вкладеності (підрозділів) не ускладнювала пошук потрібної інформації.
До повільного завантаження сторінок часто призводять «важкі» зображення та таблиці стилів CSS, а також технічні помилки на сайті.