Багато хто чув словосполучення SEO просування сайтів, а що таке пошукова оптимізація інтернет-сайтів знає не кожен. У цій статті я намагатимусь вам це пояснити.
В даний час пошукові системи є найбільш відвідуваним видом Інтернет-ресурсів. Початковим пунктом шляху, який наводить користувача в потрібну йому точку, у величезній кількості випадків (для деяких ситуацій — здебільшого) є пошукова система. На підставі цього нескладно зробити висновок, що поява посилання на сайт у видачі популярної пошукової системи призведе до того, що користувачі, що цікавляться, прийдуть на ваш сайт. Причому таких користувачів відрізнятиме висока зацікавленість, адже вони спочатку хотіли знайти щось таке, що, можливо, буде саме на вашому ресурсі.
Таких відвідувачів називають цільовими. На сьогоднішній день склалася ціла галузь послуг, підприємства якої займаються тим, що допомагають вашому сайту зайняти високі місця в результатах пошуку. Цю послугу зазвичай скорочено називають SEO оптимізація (від англ. Search Engine Optimization), також використовують терміни пошукова оптимізація, просування сайту в пошукових системах та інші подібні за звучанням найменування. Нижче перераховані всі заходи, що становлять цю послугу.
Робота з пошуковими запитами
- Повний аналіз семантичного оточення тематики, що цікавить нас, тобто виявлення всіх можливих пошукових запитів, пов’язаних з тематикою сайту, які тільки існують у природі (тобто їх набирали реальні люди в пошукових системах). Часто буває, що теоретичне уявлення про ті фрази, які мають цікавити потенційних відвідувачів, та запити, які реально набираються, досить сильно відрізняються.
- Побудова семантичного ядра — тобто вибір з отриманої безлічі запитів тих, які близько відповідають тематиці сайту (тобто можна припускати, що користувач, який набирає такий запит, дійсно є потенційним клієнтом) і не є одиничними, випадковими (тобто можна розраховувати, що їх будуть набирати і в майбутньому – а нас цікавить саме це).
- Кількісні оцінки валу відвідувачів за запитами із семантичного ядра, оцінка ефективності просування цих запитів.
- Вибір запитів для акцентованого просування по них (слово «акцентований» вжито в даному випадку не випадково – у міру проведення заходів щодо просування за вибраними запитами неминуче підвищуватиметься видимість і за іншими запитами з малим валом, відсіяним на попередньому кроці – мінорним. запитам).
Робота з оптимізації сайту
Аудит та доопрацювання структури сайту
- Аналіз на «дружність» поточної структури сайту поставленим завданням на запит. Після підготовки списку запитів необхідно буде оцінити, наскільки структура може перешкоджати досягненню цілей щодо виведення сайту на високі позиції. Як показує наша практика, пошукова оптимізація інтернет-сайтів часто входить у конфлікт (розв’язний) із поточним станом сайту. Але цілком імовірно, що компроміс між вимогами SEO та вимогами здорового глузду вимагатиме накласти певні обмеження на можливості просування за якимись запитами. На цьому етапі будуть обрані (або створені) конкретні сторінки, які будуть виводитися на лідируючі результати видачі пошукових систем.
- Аналіз структури сайту на відповідність загальним вимогам SEO. Правильність структури посилання сайту є найважливішим фактором, який визначає досягнення сайтом заявлених показників. Як правило, структура посилань, що «історично склалася», не є оптимальною з точки зору SEO. (При цьому серйозні видимі зміни можуть і не відбутися).
Аудит та доопрацювання «фактури» сайту
Перевірка технічної відповідності сторінок сайту до завдань просування. Існують різні характеристики коду сторінок, які впливають на видимість сайту у пошукових системах. Як правило, необхідно буде внести деякі зміни, які допомагають досягти необхідних результатів.
Розробка рекомендацій щодо зміни основного тексту сторінок. Цей етап є одним із найважливіших і складних. На цьому етапі необхідно буде привести основні тексти сторінок, які будуть просуватися у відповідність до вимог SEO, при цьому не допускаючи втрати їхньої змістовності. Для цього ми визначимо відповідні вимоги, після чого необхідно буде змінити наявні тексти та підготувати нові, де це необхідно. Для цього існують три можливості:
- Підготовка текстів силами замовника після роз’яснення відповідних вимог.
- Підготовка текстів нашими силами.
- Замовлення текстів у сторонніх підрядників (SEO-копірайтерів). Як правило, найбільш правильним підходом є поєднання пп. 1 і 2, тобто тексти ми готуємо спільно, приходячи до узгодженого рішення.
Перевірка деяких технічних аспектів, що не належать до попередніх пп. До таких відносяться деякі специфічні установки хостингу, правила для роботів тощо, які можуть завадити правильній індексації сайту пошуковими системами.
Робота із зовнішнім оточенням
Робота з існуючою базою посилань, зміна її, наскільки це можливо, для виконання поставлених завдань. Залежно від того, що являє собою поточний набір посилань на сайт, можна зробити певний внесок у загальний результат з того «посилального багатства», яке накопичено до теперішнього моменту.
Робота зі збільшення бази посилань з урахуванням поставлених завдань за запитами. Основний обсяг робіт та вкладених ресурсів припадає саме на цей пункт. При підборі посилань необхідно враховувати безліч факторів, щоб отримати бажаний результат із мінімальними витратами. Існують дві стратегічні альтернативи, вибір з яких потрібно буде зробити вам: наголошувати на довгостроковий або ж на короткостроковий підхід. При довгостроковому підході ефект повільніше досягається, але при цьому вкладені ресурси працюють протягом більш тривалого терміну (інакше кажучи, при орієнтації на довгостроковий підхід менше маржинальна віддача від вкладених коштів, але сумарніша).
Розробка та впровадження системи моніторингу
Підготовка аналітичних моделей та розробка ключових показників, за якими відстежуватиметься прихід та поведінка відвідувачів на сайті, а також оцінюватиметься ефект від усіх заходів, що проводяться.
За відсутності технічної бази (тобто, якщо у вас не встановлені системи моніторингу) – вибір та впровадження такої системи. Вартість виконання робіт за цим пунктом не входить у вартість просування та обговорюється окремо.