Останнім часом відсоток мобільних користувачів для середньостатистичного сайту в Україні дорівнює більш 35%, при цьому більша частина — молоді, активні люди, які воліють використовувати смартфони та планшети не тільки для перегляду оновлень у соціальних мережах, а й для ділового спілкування. Цей факт змушує веб-майстрів використовувати адаптивну верстку, а фахівців у галузі SMM — створювати контент, орієнтований на мобільну аудиторію.
Основні відмінності мобільних текстів
Використання смартфонів для виходу в інтернет говорить про те, що людина знаходиться на відстані від комп’ютера і не має часу на глибоке вивчення великих текстів. Може прочитати цікаві факти, коротку статтю чи лаконічне інформаційне повідомлення. Відповідно, створюючи мобільні тексти, краще уникати довгих речень.
Узагальнюючи, мінімальні вимоги до текстів для мобільних пристроїв виглядатимуть так:
- Лаконічне оповідання, мінімум тексту;
- Акцент на факти;
- Заміна довгих аналітичних робіт інфографікою;
- Доступна подача, постій стіл;
- Ілюстрація якісними, але невеликими картинками чи добірками зображень.
Складання тексту
Ідеальний мобільний текст — це пара фраз, вичавки з новини або статті, що передає найголовніше.
Розгорнутий текст можна прикріплювати за бажанням, так у користувача буде вибір — задовольнятися сухими фактами або дізнатися більш детальну картину.
Якщо потрібно навести кілька фактів, їх краще оформляти у вигляді списку, але робити його довше 5-7 пунктів не варто. Мобільного користувача можна захопити і довгими історіями, але вони мають бути написані мовою, що чіпляє. Студент, що нудьгує за столиком і чекає на друзів, може прочитати кумедну історію з життя, але навряд чи буде сконцентрований на вивченні наукової праці.
Вивчаючи інтерес користувачів за допомогою тепловізора, аналітики дійшли висновку, що люди спочатку дивляться в центр екрану, тут краще виділити текст жирним або курсивом, вставити яскраву цитату або вражаючий факт.
Підбір зображень
Доведено, що мобільна аудиторія затримує погляд на об’єкті, що виведений на екран, не довше, ніж на 7 секунд. Кліпове мислення не передбачає вивчення матеріалу, але прихильне до картинок та відео.
Однак не слід забувати, що є винятки. Коли людина їде в метро, повертається з роботи і планує зайняти себе чимось на 10-20 хвилин, вона готова присвятити час вивченню цікавого контенту.
Хорошим якорем може стати якісна картинка, яка буде пов’язана з текстом або сама нестиме інформацію. Як приклад – ілюстровані правила життя чи поради у вигляді коміксів.
Вивчаючи популярні спільноти у соціальних мережах, можна побачити, якою популярністю користуються тематичні добірки. Читачі люблять дивитися на картинки на кшталт мемов, «до і після», із задоволенням розглядаю фото зірок, а смішні картинки пересилають своїм друзям. Картинки можуть бути самостійним контентом, але якщо вони замислюються як ілюстрація до тексту, що йде далі, повинні бути з ним пов’язані ідеєю і не підбиратися за принципом «аби щось було».
Інфографіка
Аналітичні статті, в яких представлені факти та цифри, краще верстати у вигляді інфографіки. Картинку можна зберегти, щоб докладніше вивчити в майбутньому, легко відправити знайомим. У вічі кидаються головні цифри, не треба читати нічого зайвого.
У газетах і журналах створенням інфографіки займаються дизайнери, якщо веб-майстри можливості залучати фахівців немає, можна брати за основу шаблони або робити картинки на спеціальних ресурсах, вибираючи готовий дизайн і забиваючи важливу інформацію в поля.
Важливо стежити, щоб інфографіка, як і картинки, не важила занадто багато. В іншому випадку вона повільно завантажуватиметься і користувач піде з матеріалу. Шрифт потрібно вибирати таким чином, щоб він не спотворювався на маленькому екрані, а інфографіку розробляти під пристрої з невеликим дисплеєм.
Відео
Більшість сучасних користувачів смартфони дозволяють програвати відео, тому матеріали, які «краще раз побачити», повинні показуватися саме в такому форматі. Не варто боятись, що користувачі не захочуть відкривати файл. Якщо в даний момент у них немає можливості оцінити ролик, але їм сподобався пост, вони поставлять «лайк» і подивляться відео з комп’ютера або відправлять собі на стіну, щоб повернутися до нього пізніше.
Музика
Соціальні мережі та ресурси, на яких є тематичні вибірки музики, незмінно привертають увагу мобільної аудиторії.
Оскільки людина, яка слухає музику, не складатиме плейлисти на ходу, вона довірятиме таким записам і оцінить контент по порядку.
У цьому випадку важливо переконатися, що всі прикріплені якісні треки, не обрізані і правильно звучать.