Канібалізація ключових слів

Канібалізація ключових слів

Сьогодні ми поговоримо про таке явище у просуванні сайтів, як Канібалізація ключових слів . Друга частина статті буде присвячена принципам побудови семантичного ядра цього року.

Канібалізація ключових слів

Під канібалізацією ключових слів слід розуміти розміщення однакових пошукових запитів у межах різних розділів сайту.

Які наслідки може спричинити канібалізація ключових запитів?

1. Непослідовна актуальна відповідність (невизначена семантична релевантність). Розглянемо цей пункт на конкретному прикладі. Припустимо, у нас є сайт, що надає послуги з комплексного обслуговування web-сайтів та SEO просування . Також є запит «Каннібалізація ключових слів», що знаходиться на трьох ключових сторінках майданчика: «Головний розділ», «Контакти» та « FAQ ».

Більше того, цей ключ присутній у тегах, заголовках, інформаційних статтях (трохи ускладнимо ситуацію: щільність ключовика у всіх текстах значно перевищує норму).

Як вважаєте, пошукові роботи зможуть встановити, яка саме рубрика проекту релевантна вказаному запиту? Зрозуміло, що ні.

Наслідки: У видачі може з’явитися web-сторінка, яку власник сайту спочатку просувати не збирався. Або відповідні запиту сторінки взаємозамінятимуться, що також виключає появу будь-яких позитивних результатів.

2. Зниження ваги пріоритетних у рамках просування розділів. Грамотна внутрішня оптимізація та перелінкування передбачає перенаправлення користувача на одну сторінку за допомогою посилань, сформованих з урахуванням лише одного блоку запитів. Тоді вага отримає конкретна сторінка, що просувається, що дасть можливість покращити видимість ресурсу і просування в пошукових системах .

Інакше внутрішні посилання є орієнтиром у процесі аналізу кількох інформаційних блоків. За рахунок цього здійснюється зниження пошукової значущості, ідентичних за цільовим призначенням сторінок майданчика. Якщо говорити простіше, сайт починає конкурувати сам із собою. Як ви розумієте, це явище не приведе ні до чого доброго.

3. Падіння поведінкових показників. Змоделюємо ситуацію: ви шукаєте в інтернеті бюджетний смартфон із 2 sim-картами. Якщо після введення відповідного запиту ви потрапите на сторінку з матеріалом «Який бюджетний смартфон із двома сім-картами вибрати найкраще», то, швидше за все, ви підете з такого сайту. За підсумком збільшується кількість відмов користувача, що сприяє зниженню рейтингу майданчика в пошукових системах.

Як визначити наявність канібалізації ключових слів

Головні ознаки канібалізації:

  • регулярна зміна релевантних веб-сторінок;
  • постійні «стрибки» позицій майданчика у пошуку;
  • зменшення обсягу трафіку користувача.

Проблему зміни релевантних розділів можна знайти шляхом використання спеціальних сервісів.

Способи уникнення канібалізації ключових слів

  1. Чітка структура ресурсу . Навігаційний ланцюжок у вигляді «хлібних крихт» допоможе пошуковим роботам зрозуміти ієрархію вашого майданчика.
  2. Розробка контентної оптимізації веб-сайту. Йдеться формування карти релевантності. На цьому етапі необхідно: проаналізувати відповідність сторінок тим чи іншим запитам, усунути ключові слова, що повторюються, а також внести необхідні зміни до статей і тегів Description , Title .
  3. Налаштування канонічних URL-адрес. Використовуючи атрибут «rel=»canonical»», ви зможете вказати пошуковим роботам на основні сторінки порталу.
  4. 301 редирект . Даний метод дозволить вирішити проблему з малозначущими сторінками, що повторюються. Налаштування автоматичного перенаправлення користувачів із таких блоків сприятиме підвищенню позицій першорядної сторінки web-проекту.

Рекомендації щодо складання Семантичного Ядра

Для початку представляємо вам ключові поняття щодо створення семантичного ядра.

  1. Семантичне ядро ​​(СЯ) – це перелік ключових запитів, які розкривають суть функціонування сайту.
  2. У рамках формування СЯ має враховуватись конкуренція серед ресурсів тієї чи іншої тематики.
  3. СЯ визначає механізм реалізації внутрішньої SEO-оптимізації ресурсу (йдеться про внутрішню перелінкування web-сторінок).
  4. СЯ впливає і зовнішню оптимізацію (купівля посилань).

Пошукові запити бувають високочастотними, середньочастотними та низькочастотними. Розподіл здійснюється згідно з показниками частоти введення запитів.

З погляду пошуково-цільової функціональності запити поділяються на три групи:

  • стартові (запити загального характеру, які розкривають базові аспекти тематики сайту);
  • основні (запити, з яких складатиметься семантичне ядро, що забезпечує ефективне просування сайту в Яндексі) ;
  • асоціативно-смислові (додаткові слова, які використовуються цільовими користувачами в рамках пошуку максимально інформативного контенту).

Стратегія побудови СЯ включає такі етапи:

  • збір слів, релевантних конкретній тематиці (не перестарайтеся: для початку обмежтеся 150-200 запитами, що відповідають на запитання «Для чого створюється мій ресурс?»);
  • відсіювання неоднозначних запитів, знайдених за допомогою сервісів Yandex.Wordstat та Google AdWords (йдеться про слова, за якими СЕО просування сайту ви вважаєте недоцільним: таких, як показує практика, більше половини);
  • видалення запитів з високою конкуренцією (за ними, як правило, немає сенсу просуватися в принципі);
  • розподіл слів по сторінках ресурсу (високочастотні та середньочастотні найкраще розмістити на головній сторінці, низькочастотні – в межах другорядних розділів).

На завершення нагадуємо, що канібалізація ключових слів не передбачає накладення штрафних пошукових санкцій, проте її наявність може спровокувати зменшення обсягу природного трафіку користувача.

SEOPRO