У цій статті ми розглянемо які стратегії та тактики лінкбілдингу ефективно функціонуватимуть?
Лінкбілдинг та його вплив на просування сайтів
Лінкбілдинг – це невід’ємний захід оптимізаційного характеру в рамках зовнішнього SEO-просування сайтів , що базується на збільшенні зовнішньої маси посилань . При цьому важливо розуміти, що придбання посилання на біржах посилань не є лінкбілдингом.
Чому? Справа в тому, що сьогодні пошукові алгоритми Google практично безперешкодно можуть виявити застосування неприродних тактик нарощування зворотних посилань.
Можливі наслідки такого підходу:
- песимізація сайту;
- зниження довіри у пошукових роботів до SEO-активностей, що впроваджуються.
Під сучасним лінкбілдингом прийнято вважати побудову SEO-стратегії з нарощування зворотного матеріалу в рамках «співпраці» з якісними тематичними web-майданчиками. При цьому варто пам’ятати, що на тому чи іншому сайті-донорі має бути якнайменше конкурентів-лінкбілдерів.
Процес еволюції лінкбілдингу
Згадаймо, як змінювався алгоритм реалізації лінкбілдингу протягом останніх років:
— 1999 — обмін посилальним матеріалом з метою отримання максимального обсягу трафіку;
— 2001 — розміщення посилань на web-ресурсі за попередньою домовленістю (за допомогою електронної пошти) та приєднання web-проекту до директорій;
— 2003 — публікація коментарів у межах блогів;
— 2004 – розпочався старт статейного пошукового просування сайтів;
— 2005 — почав використовуватися посилальний матеріал, що міститься в спеціальному рекомендаційному розділі сайту (блогролл);
— 2006 – з’явилися перші платні посилання;
— 2007 — підключення до процесу зовнішньої розкрутки посилальних бірж;
— 2008 – просування за допомогою суперякісного контенту , на який посилається інтернет-аудиторія;
— 2009 – формування партнерських зв’язків із тими web-підприємцями, які займаються веденням аналогічного бізнесу;
— 2010 — розміщення прес-релізів;
— 2012 — гостьовий блогінг офіційно був визнаний малоефективним методом посилального просування;
— 2013 – усунення зовнішніх посилань через актуалізацію жорстких штрафних санкцій;
— 2015 (і до сьогодні) – популяризація легальних способів отримання природних зовнішніх посилань.
Де знайти якісне посилання?
На етапі пошуку та аналізу сайтів-донорів слід враховувати низку нюансів:
- користувальницький трафік та постійна аудиторія сайту (стабільні показники відвідуваності та користувальницької активності свідчать про наявність на майданчику цікавого та цінного контент-наповнення);
- кількість рекламних матеріалів (надмірна монетизація майданчика у форматі впровадження великої кількості спливаючих вікон може сприяти низькій окупності витрачених на посилальну розкрутку основного web-проекту коштів);
- тематика (необхідно працювати з майданчиками, що спеціалізуються на вирішенні завдань у тій самій ніші, що й ви);
- локація (бажано, щоб ресурс-донор та ваш майданчик функціонували в межах одного регіону);
- авторитет (тут все просто: чим вища авторитетність сайту-донора, тим більшою буде вага зворотного посилання);
- соціальні сигнали у вигляді коментарів та репостів (чим вищі показники природної соціальної активності, тим більше трафіку отримає ваш сайт на виході).
Сучасний лінкбілдинг: 3 стратегії, на які потрібно звернути увагу
Зараз ми говоритимемо:
- про публікацію гостьових текстових матеріалів;
- про крауд-маркетинг;
- про поширення інформації про компанію на майданчиках-відгуків, каталогах і т.д.
1 Стратегія лінкбілдингу
Публікація гостьових статей + налагодження контактів із потенційними партнерами у конкретній галузі online-підприємництва. Під встановленням бізнес-зв’язків прийнято розуміти цілеспрямоване контактування із власниками сайтів-донорів, редакторами, лідерами думок. Першорядна мета такого спілкування — безкоштовний прийом зворотного матеріалу.
Аутрич (альтернативна назва процесу встановлення домовленостей) буває платною та умовно-безкоштовною. Відмінності:
- якщо власник стороннього сайту за публікацію статті, яка містить посилання, отримує фінансовий дохід, слід говорити про платний аутрич;
- при умовно-безкоштовному аутричі сайту-донору пропонується інформативний та якісний LSI-контент, який дійсно зможе зацікавити його відвідувачів, натомість ви отримуєте публікацію тексту, що містить посилання на ваш портал.
2 Стратегія лінкбілдингу
Крауд-маркетинг. Під ним мається на увазі тактика лінкбілдингу, що ґрунтується на підвищенні інтересу до торгової пропозиції за допомогою поширення коментарів рекомендаційного характеру. Робити це потрібно на тематичних форумах, блогах, а також web-платформах, які щодня збирають у своїх межах велику кількість інтернет-користувачів.
Зазначимо, що за допомогою крауд-маркетингу ви зможете успішно вирішити як маркетингові, так і пошукові завдання. Їхній перелік представлений нижче:
- нарощування трафікової маси посилань;
- підвищення популярності, впізнаваності брендового продукту;
- формування природного профілю посилання web-ресурсу;
- залучення цільової аудиторії/потенційних клієнтів у соціальну вирву продажів.
Примітка: йдеться не про розміщення малоінформативних постів з коротким текстовим змістом, а про пропозицію експертного та корисного інформаційного контенту. Результат: збільшення кількості цільових переходів за опублікованим посиланням.
Переваги крауд-маркетингу:
- стимулювання динамічної посилальної конфігурації;
- збільшення обсягу реферального трафіку;
- зростання позицій веб-сайту у пошукових системах.
3 Стратегія лінкбілдингу
Підключення зовнішніх ресурсів з метою публікації на них інформації про сайт, компанію, сервіс і т.д.
- цей метод підходить тільки для просування локальних бізнес-проектів (кафе, послуги автосервісу , перукарні, стоматології тощо);
- якщо ви вирішили «співпрацювати» з сайтами-відгуками, каталогами та online-картами, то обов’язково підготуйте інформаційний шаблон з такими відомостями: територіальне розташування офісу, контактний телефонний номер, посилання на сайт.
Принципи просування на майданчиках вказаних типів (тези):
- відгуки допоможуть не тільки придбати зворотні посилання, але й значно збільшити обсяг трафіку (відвідуваними сайтами є Otzovik та Irecommend);
- каталоги вважаються результативним способом накопичення посилальної маси, вони функціонують в рамках будь-якої бізнес-тематики (рекомендації: матеріал повинен бути безанкорним; для кожного обраного каталогу сформуйте унікальний презентаційний блок; чим більше інформації ви надасте в каталозі, тим краще);
- вказівка комерційних відомостей (адреси компанії, номери телефону) в online-картах відіграє важливу роль, оскільки вони згодом аналізуються та враховуються пошуковими системами.