Інтент пошукового запиту ( User intent ) — це намір користувача, виражені при введенні певного запиту в рядок пошуку Яндекс і Google. Точніше, це намір, з яким користувач починає пошук. Це можуть бути покупки в Інтернеті, бажання скористатися певною послугою, пошук інформації на задану тему, звернення до компанії або вивчення історії бренду. Кожен із цих термінів має одну мету: негайно знайти корисну інформацію.
Це могло б бути кінцем опису наміру користувача, якби не той факт, що запити можуть набувати безліч форм, а їх тип залежить від того, як і з яким наміром користувач Інтернету вводить їх у вікно пошукової системи.
Які наміри користувачів у пошуковій системі?
Намір користувача визначає, що він шукає, вводячи запит у полі пошуку. Важливу роль грає як поєднання слів, а й контекст. Це, завдяки все більш просунутим алгоритмам ранжирування , ще точніше інтерпретується пошуковою системою Яндекс.
При введенні слова «кава» намір користувача може охоплювати різні теми — такі як «тип кави», «найближча кав’ярня», те, що «може запропонувати кав’ярня», або «рецепт приготування кави в домашніх умовах». Завдання пошукової системи — правильно інтерпретувати запит, а творців сайту забезпечити наявність контенту, що відповідає намірам користувача. Розуміння цих намірів є пріоритетом для тих, хто хоче ефективно просунути сайт в Яндексі .
Як зрозуміти намір користувача?
Як я вже згадував, фрази, що вводяться у вікно пошукової системи, можуть набувати різних форм: запитання, послідовність слів або навіть окреме слово. На форму запиту впливає багато факторів. Якщо ви хочете дізнатися, в чому полягає намір користувача, ви повинні увімкнути для нього:
- які знання потрібні (наприклад, визначення, навчання, розвага),
- які слова він використовує, щоб поставити запитання (це може бути бренд (тобто назва компанії), загальний запит, що починається з «як…», або так званий довгий хвіст — тобто точне вираз, що складається з двох слів),
- в якому контексті задаються питання (досить згадати відомі в російській мові омоніми, такі як «замок», «гольф» або «ручка», щоб побачити, наскільки важливою є правильна інтерпретація питання).
Чи існують певні типи намірів користувачів?
І так і ні. Намір користувача (дуже спрощено) можна звести до трьох намірів, також відомих як концепція Do-Know-Go. Нульові результати пошуку — елементи SERP у пошуковій системі Яндекс з відповіддю на запит користувача, що відображається безпосередньо в результатах пошуку, але без необхідності переходу на одну зі сторінок. Він з’являється тільки для певних запитів і може набувати певної форми, наприклад, фрагмента відповіді.
Однак цей поділ дуже спрощений, і насправді типів набагато більше: є стільки ж намірів, скільки користувачів, які ними керують. Наведений вище розділ призначений для демонстрації лише прикладів намірів, що супроводжують користувача при пошуку в Інтернеті.
Сьогоднішня пошукова система Яндекс настільки просунута, що точно розпізнає різні наміри, які виявляються набагато складнішими, ніж згадані вище. Іншими словами, Яндекс розуміє, що насправді шукає людина, яка вводить запит до пошукової системи. Таким чином він зможе знайти для нього найкращу відповідь. Завдання веб-сайту – стати тією відповіддю, яку шукає користувач.
Вплив наміру користувача на результати пошуку
Наміри користувачів ( інтент ) дуже різноманітні, тому пошукова система повинна постійно покращувати спосіб відображення результатів ( ранжування ).
Вона все більш і більш точно передбачає те, що шукає користувач, використовуючи безліч рішень — таких як, наприклад: автозаповнення, динамічний пошук, зв’язування запиту з місцезнаходженням або правильне читання так званої друкарської помилки .
Пошукова система, адаптуючись до потреб людей, може вгадати намір людини, яка вводить запит — вона не тільки пропонує правильне написання, а й перевіряє правильність введення.
Алгоритми Google також відіграють важливу роль у правильному розумінні намірів користувача: вони оцінюють веб-сайт з точки зору якості та потреб його одержувачів та підтримують пошукову систему для визначення результатів, корисних для одержувача.
Давайте подивимося на важливіші з них — такі як Panda, Pigeon або Hummingbird, а також інструмент Google, який «дізнається» наміри користувача — алгоритм RankBrain.
Алгоритм Panda
Алгоритм Panda відповідає за оцінку якості контенту. Сторінки низької якості та, отже, неякісний контент для користувача, з дубльованим змістом та ненадійні сторінки оцінюються як неповноцінні та малоцінні .
Нині алгоритм набагато просунутіший — він дає високу оцінку веб-сайтам, зміст яких не лише унікальний, а й корисний для користувача Інтернету, а отже, відповідає його очікуванням та намірам.
Після введення в пошуковій системі, наприклад, «огляду смартфонів» ви побачите на перших місцях результату пошуку ті сайти, які дбають про якісний та різноманітний контент, наприклад, часто публікують огляди, створені їхньою власною редакційною групою.
Алгоритм Hummingbird
Алгоритм hummingbird, що допомагає інтерпретувати ключові слова, запроваджені пошукову систему (зокрема близькі до природної мови). Розуміє контекст запиту та надає користувачеві відповідь, що відповідає його наміру.
Це стало можливим завдяки семантичному пошуку, який фокусується не лише на ключових фразах, а й на інших пов’язаних термінах, таких як словосполучення, синоніми та описові фрази.
Після введення запиту, наприклад, «де добре поїсти в Сизрані» ви отримуєте результати, взяті з Google Maps, в яких було відображено ресторани в місті Сизрань з найбільшою кількістю позитивних відгуків.
Алгоритм Pigeon
Алгоритм pigeon, що аналізує якість результатів локального пошуку. Він оцінює ті сайти, для яких важливе місцеве позиціонування. Він точно відповідає на наміри користувача, який шукає певні місця, і навпаки: він зіставляє результати пошуку з поточним розташуванням Інтернету. Свій рейтинг він пов’язує з факторами, які відповідають стандартним результатам пошуку.
Після введення ключового слова «перукарня» пошукова система підкаже, де знаходяться найближчі перукарні.
Алгоритм RankBrain
Алгоритм rankBrain, заснований на штучному інтелекті, який «навчається» читати наміри користувача, щоб покращити якість результатів пошуку за конкретним запитом. Він підтримує роботу інших алгоритмів.
Це також відповідь на все більш незвичайні, нечіткі запити, що вводяться у вікно пошукової системи, і, що важливо, на абсолютно нові запити, з якими пошукова система ніколи не контактувала (вони становлять 15% всіх запитів, тобто близько 5,5 мільярдів на день!).
Завдяки алгоритмам пошукова система Google може читати запит з погляду потреб користувача, ґрунтуючись не тільки на ключових словах, а й на пов’язаних фразах, синонімах та конотаціях.
В результаті процес пошуку стає ближчим до того, як ви використовуєте мову в повсякденному житті, а результати пошуку — більш докладними, релевантними , корисними і, що найважливіше, відповідними намірами користувача.
Чому важливо правильно розуміти наміри користувача?
Намір користувача (інтент) є важливим фактором оптимізації для веб-сайту, який не тільки привабливий, але й корисний для користувачів Інтернету. Наміри користувачів мають, передусім, цінну інформативну цінність: вони вказують потреби клієнтів і пропонують способи задоволення.
Знаючи, в чому полягає намір, ви зможете надати контент, який відповідає цим очікуванням, і ваш сайт буде в бажаних результатах пошуку.
Правильно прочитаний намір користувача впливає взаємодію з ним і, як наслідок з пошуковою системою. Сайт є ніби посередником у цій взаємодії і, отже, контент на веб-сайті повинен створюватися в основному з урахуванням одержувача: його потреб, очікувань та звичок, пов’язаних із серфінгом в Інтернеті .
Правильне визначення наміру користувачів позитивно впливають на конверсію сайту . Розуміння намірів є частиною стратегії SEO , яка полягає в тому, щоб переконати потенційного клієнта не тільки відвідати веб-сайт, але й зробити певну дію на ньому, наприклад, здійснити покупку або підписатися на інформаційний бюлетень.
Чим точніше інтерпретується потреба, тим легше вказати користувачеві правильний шлях. Все це, у свою чергу, опосередковано впливає на ефективне позиціонування сайту.
Резюме
Вміння чітко визначати інтент користувача, а також правильну інтерпретацію та SEO оптимізацію веб-сайту з погляду потреб клієнта дозволяє покращити видимість сайту в результатах пошуку.
Вплив на ефективне позиціонування не викликає сумнівів — варто мати на увазі, що веб-користувач (і, отже, потенційний клієнт) вводить у вікно пошукової системи, і чого він/вона таким чином прагне. Відображення вашого сайту до відповіді на запитання, задане користувачем Інтернету, — це ще один крок до більшої впізнаваності бренду компанії в Інтернеті.
Це, у свою чергу, опосередковано виражається у таких перевагах, як збільшення конверсії та трафіку на веб-сайті/інтернет-магазині, покращення поведінкових факторів або охоплення конкретної групи одержувачів за допомогою пропозиції.